Reklama tak pracuje pro výrobce, nebo prodejce. Oba mají zájem na tom, aby šlo zboží na odbyt. A je úplně jedno, zda jde o lyže či automobil. Nebo cokoli, co se týče potravin. A tak se s oslavou čehokoli setkáváme na každém rohu. Je to v televizi, v rádiu, v novinách i časopisech, prostě všude. Tam kde je kousek volné plochy, začínají se kolem ní rojit agenti a zjišťují, zda by se dala tato plocha využít k reklamě.
Každý „byznysmen“ ví, co to znamená a také ví, že reklama musí být především vidět, a musí být také účinná. Nějaký umolousaný lístek ve schránce je sice také reklama, ale firmě moc velkou službu nedělá. Ovšem i tak získá člověk o firmě povědomí, a možná někdy v budoucnu se mu mihne hlavou. Ale asi by se jí do rukou nesvěřil.
Každá reklama musí svému zadavateli dělat nejen radost, ale musí mu přitáhnout zákazníky. Což se dělá oslavou výrobku, třeba tím, že oplatek ten a ten je nejlepší na světě a tak dále a tak dále. Pokud se zvýší prodej, může být zadavatel reklamy spokojen a zcela jistě nechá udělat další. Reklamu i oplatky.
Kde se taková reklama dělá? Na to je u nás dost společností, z nichž jedna je reklamní agentura Frýdek-Místek. Zde vzniká už od prvních okamžiků, tedy grafického návrhu až do případné závěrečné distribuce. To v praxi znamená rozmístění plakátů po městě či republice, nebo také roznos letáků do schránek. V případě internetové reklamy je to její umístění do sítě. Tím je práce agentury hotova a je připravena přijmout další objednávku. Objednavatel té již zveřejněné reklamy pak musí posoudit sám, zda se mu tento marketingový tah povedl, či nikoli. A podle toho se zachová, tedy, objedná další a další reklamy. A zboží jde na dračku, protože má přece svůj reklamní spot například.
Takže až někde na vás vykoukne propagace nějakého výrobku, vzpomeňte si, jak vzniká.