Prodej elektroniky má dlouho historii a vyvíjel se od podomního prodeje až k specializovaným prodejnám, které se objevily v každém větším městě. Stejně tak jako každý segment se ale i tento vyvíjí a velká část prodejů se přesouvá do online prostředí. Díky velkému růstu tohoto odvětví ale kamenné prodejny neustále existují, a dokonce se jejich počet zvyšuje.
Ne vždy se ale jedná o lokální prodejce a čím dál víc těchto prodejen tvoří pobočky velkých řetězců, které za sebou mají kapitál i rozsáhlá marketingová oddělení. S tradičními prodejci navíc soupeří i dalším způsobem, a to agresivní cenovou politikou, kterou si mohou dovolit díky množstevním slevám od dodavatelů. Mnoho menších obchodů nemůže takové ceny nabídnout a dřív nebo později musí své podnikání omezit. Výsledkem je centralizace trhu do podoby řetězců, které sice dokáží nabídnout lepší ceny, ale zároveň mohou mít negativní vliv na cenovou politiku trhu z dlouhodobého hlediska. Stále vyšší požadavky na dodavatele totiž způsobují růst koncových cen pro zákazníky, a to napříč celou kategorií.
Služby jako součást prodeje
Agresivní cenová politika je účinným způsobem, jak přetáhnout zákazníky, ale vždy se najde někdo, kdo disponuje větším finančním zázemím a dokáže tak předchozí lídry trhu přetlačit. Firmy se proto naučily, nabízet zákazníkům nejen zboží samotné, ale i služby, díky kterým se zákazníci vrátí i s vidinou vyšší ceny. Skvělým příkladem je systém vyřízení reklamací, který trápí zákazníky nejvíce a který mnoho firem dovedlo téměř k dokonalosti. Okamžitá výměna levnějších položek, oprava během několika dní nebo možnost volby jiného zboží přesvědčí zákazníka, že nákup se vyplatí i přes to, že konkurence může produkt nabízet levněji. Vzniká tak jakási dodatečná služba, která je součástí prodeje a kterou zákazníci cíleně vyhledávají.