Představte si, že obýváte rodinný dvougenerační dům, kde je na společné stoupačce navěšená toaleta v přízemí a v prvním patře. V přízemí bydlí vaši rodiče, v patře vy. Rodiče jsou již špatně pohybliví, a tak tráví většinu času v domě, nebo na zahradě, ale jinam se nevzdalují. Jsou částečně odkázáni na vaši pomoz a podporu. Podobných rodin a situací je v naší zemi celá řada. Není to nic neobvyklého, když se syn nebo dcera starají o své rodiče, prarodiče a další příbuzné, na druhou stranu to přináší nemalé výhody v hospodaření objektu, kdy se dělíte napůl ohledně nákladů na teplo, a snazší je i údržba domu či zahrady, pokud si můžete vzájemně pomáhat.
V takto obývaných dvougeneračních domech jsou sice jen dvě toalety, ale jsou-li napojené na jedinou kanalizační přípojku, a dojde-li k jejímu zanesení, jde o havarijní situaci, kdy nelze použít ani jeden záchod v domě, a lidé jsou pak nucení běhat ven na zahradu, a když to není možné, tak si musí kvůli tomu například pronajmout pokoj v hotelu. Situaci ohledně havárie toalety komplikuje i to, že v té době dosud nemáte zjištěný telefon na instalatérskou firmu, která zajišťuje havarijní servis, a tak se celý problém zbytečně komplikuje a protahuje.
Vyhledejte kontakt na havarijní servis, dokud se nic neděje – buďte prozíraví a myslete lidově řečeno „na zadní kolečka“. Jakmile se nějaká havárie stane, není moc času na surfování po Internetu, musíte již rychle začít jednat, a když nevíte, na koho se obrátit a teprve hledáte vhodné kandidáty, čas mezitím běží a pracuje proti vám.
Instalatéři zasahují do hodiny – havarijní servis znamená, že můžete instalatéry volat kdykoli, prakticky 24 hodin denně, bez omezení, svátek nesvátek, víkend nevíkend. Rychlý příjezd instalatérů oceníte hlavně u úniků vody do zdiva, u havárií plynových spotřebičů a úniků plynu, a u již zmíněných zanesených odpadů a kanalizací, zejména toalet, které potřebujete využívat prakticky nonstop.