Internetové stránky jsou vytvářeny proto, aby o něčem informovaly nebo něco propagovaly či zprostředkovávaly. Ovšem jak se posléze ukazuje, nejednou tomu tak není. Je obrovské množství podobných stránek, které jenom a pouze existují a jinak neplní svůj účel. A to proto, že je nikdo nebo skoro nikdo nenavštěvuje.
Proč je tomu tak? V podstatě ze dvou důvodů.
1. Dnes už prakticky nikdo nehledá přímo tu kterou stránku víceméně metodou pokusu a omylu, ani nejde najisto.
2. Každý používá k nalezení toho, o čem se potřebuje dozvědět, internetové vyhledávače, které však dokážou nalézt nepřeberné množství tu více a tu méně relevantních odkazů a uspořádají je tak, jak je určeno, takže se na předních a všemi hojně navštěvovaných pozicích objeví jen několik ‚vyvolených‘ a ostatní odkazy jsou až kdesi daleko v seznamu, kam uživatelé internetu zavítají jen výjimečně, pokud vlastně vůbec.
Z čehož jasně vyplývá, že majitelé (zdánlivě) tuctových stránek nemají prakticky žádnou naději na své preferování a tudíž výhodnou pozici. Jejich výtvory jsou prostě jen jedněmi z mnoha, pro onen automatický systém nevypadají atraktivně, a tudíž živoří.
A co s tím člověk nadělá?
Vlastně s tím může nadělat dost a dost. A to za předpokladu, že se spolehne na pomoc jménem optimalizace webu.
Pokud se totiž odborníci tímto způsobem o některou prezentaci na internetu postarají, dokážou nejednou pomalu nemožné. Stačí ‚jenom‘ pár náležitých činností a vše se může výrazně změnit k lepšímu.
Pokud si vlastník nechá svůj web zkontrolovat a případně zbavit jeho chyb, pokud si dohodne adekvátní linkbuilding a copywriting, nechá si vybrat ta nejsprávnější klíčová slova a propagovat svůj výtvor, může se jeho stránka až na ony vytoužené přední pozice ve vyhledávačích dostat.
A pak je její návštěvnost zajištěna a požadovaný výsledek – ať už je jakýkoliv – dosažen. A o to přece jde.